Garanti

Den beste garantien er den du aldri får bruk for. Skulle uhellet allikevel være ute, tilbyr vi 5 års garanti.

Din utvidede 5 års garanti

Den beste garantien er den du aldri trenger. Derfor er vi glade for at de aller fleste av våre kunder aldri trenger å bruke Royal-garantien, men skulle uhellet uansett være ute, kan du være trygg på at vi tilbyr 5 års garanti.

Reklamasjonsrett og Garanti på dine Royal produkter

Denne klageretten / garantien på våre produkter dekker produktene som er levert til forhandlerne, enten produktet fortsatt er hos forhandleren eller selges videre til sluttbrukere (forbrukere). Reklamasjonsretten dekker også bedriftskunder.

Derfor er reglene om forbrukerkjøp tatt i betraktning i denne klageretten / garantien.

Garanti

I følge forbrukerkjøpsloven betyr klageretten at dersom det oppstår en feil eller mangel i et produkt de første 2 årene etter kjøpet, må forhandleren løse problemet uten kostnader for forbrukeren. Reklamasjonsretten gjelder alle varer og deler, inkluderer også tilbehør. Reklamasjonsretten inkluderer mangler og feil som var til stede på kjøpstidspunktet.

Reklamasjonsretten inkluderer alle produkter, dette omfatter:

  • reparasjon og utskifting av mangelfulle deler som kan tilskrives produksjonsfeil eller funksjonsfeil, hvis dette kan gjøres innen rimelig tid. 
  • erstatt om nødvendig med nytt produkt.
  • reparasjon eller utskifting av produktet gjelder det samme eller lignende produkt som det opprinnelig anskaffet.
  • for reparert eller returnert produkt, gjelder klageretten for reparasjonen fra det tidspunkt reparasjonen utføres og deretter en periode på 3 år.
  • Elektriske komponenter er inkludert.
  • Produkter til forretningsbruk dekkes også.

Ved vesentlige feil og mangler som var til stede på kjøpstidspunktet, kan forbrukeren / forhandleren kreve at kjøpet blir kansellert.

Vår garanti

I tillegg til garantiperioden (2 år), gir vi også en garanti i 3 år (år 3-5) på alle interne produkter av merket Royal (kjøpt etter 15. november 2018), samt eksterne produkter av merket Brustor & Prostor. Denne garantien dekker både forhandlere og forbrukere.

Følgende produkter dekkes ikke av den utvidede garantien:

Appstyringssystemene Connexoon & TaHoma
Sensorer for elektrisk drift (inkludert solsensor, vindsensor og temperatursensor)
Denne garantien gjelder ikke for prosjektbestillinger.

Garantien inkluderer:

reparasjon eller utskifting av mangelfulle materialer og deler som kan tilskrives produksjonsfeil eller funksjonsfeil.
dekker ikke demontering, ominstallering og transportkostnader.
For reparerte eller returnerte produkter gjelder garantiperioden fra fakturadato for det opprinnelige leverte produktet.
Produkter til forretningsbruk dekkes ikke av 5-års garanti.

Ekskludert fra garantien er:

  • Vanlig slitasje
  • Unnlatelse av å overholde måleinstruksjonene
  • Feil installasjon eller demontering utført av en ukvalifisert person
  • Feil drift eller overbelastning
  • Endringer i det opprinnelige leverte produktet
  • Dårlig vær og klimaforhold (Force majeure)
  • motorfeil
  • ulykker
  • Misbruk og feil i rengjøring eller vedlikehold
  • Variasjoner i fargen og strukturen på tekstilene kan forekomme og kan avvike fra prøvematerialet.
  • Treprodukter er laget avekte treverk, og variasjoner i farge og tekstur forårsaket av eksponering for sollys dekkes ikke av garantien. Treprodukter er også følsomme for fuktige miljøer, noe som kan øke treets aldringsprosess og forårsake forvrengning.

Disse endringene dekkes ikke av garantien.

Garantien erstatter alle andre forpliktelser.

Kundens klagerett

For å komme med et krav under klageretten, må du så snart som mulig kontakte den autoriserte Royal-forhandleren, der produktet ble kjøpt, for forhandlere og forretningskunder direkte til Royal Solskjerming.

Du må klage innen 2 måneder etter den dagen du fant eller med rimelighet burde ha funnet feilen eller mangelen.

Fakturanummer må brukes som dokumentasjon.

Forhandleren / Royal vurderer om det er en mangel eller feil som var til stede på kjøpstidspunktet i samsvar med lovgivningen på området.

Slik får du hjelp med garantien

For å fremsette krav under garantien, må du sende inn en skriftlig klage innen garantiperiodenes slutt, og senest to måneder etter den dagen du fant eller med rimelighet burde ha funnet den mangelen eller mangelen som klagen under garantien gjelder.

Klagen under garantien må alltid sendes til den autoriserte Royal-forhandleren der produktet ble kjøpt. Fakturanummer må brukes som dokumentasjon.



Slik avgjøres garantisak
Garantisaker utføres i henhold til kriteriene som er angitt over og avgjøres av Royals garantiavdeling i samarbeid med den aktuelle forhandleren.

Om det er forhold som, jf. Ovenfor, er unntatt fra garantien, for eksempel feil bruk, slitasje eller feil vedlikehold, blir vurdert og bestemt av Royals garantiavdeling.



Royals ansvar og garantier
Royals ansvar er begrenset til det ovennevnte, og Royal er dermed ikke ansvarlig under garantien for direkte eller indirekte skader i tillegg til det som er beskrevet ovenfor, inkludert produktansvar. Royal kan ikke holdes ansvarlig for utilsiktet skade, tap eller utgifter.



Service for krav som ikke dekkes av garantien
Våre autoriserte forhandlere har rett til å kreve erstatning for kostnadene ved et servicebesøk hvis kravet viser seg ikke å være dekket av denne garantien, inkludert kostnader for transport, arbeid, undersøkelse av produktet og kostnader i forbindelse med demontering og montering

Vi er kun en telefon unna

Legg til din overskrift her

Kundeservice er alltid klar for å hjelpe deg, og våre dyktige medarbeidere er klare til å gi deg råd uansett hva det gjelder.

Kontakt oss på tlf: +47 960 00 105 eller e-post: post@luxsolskjerming.no